середа, 4 вересня 2024 р.

Виставка-портрет «Провісник українського відродження» (до 190-річчя від дня народження письменника Юрія Федьковича)

 

  До 190-річчя від дня народження письменника Юрія Федьковича в  Лубенській міській бібліотеці для дорослих імені Володимира Леонтовича оформлена виставка-портрет «Провісник українського відродження».

 Повне ім’я: Осип Домінік Гординський де Федькович; псевдоміми: Гуцул-Невір, Юрій Коссован, – це все він, Осип-Юрій Адальбертович Федькович,  або просто Юрій (ім’я отримане у зрілому віці при прийнятті православ’я)  Федькович.


   «Волос довгий, вус підстрижений; в будень ходжу собі у постолах,…  в неділю – в чоботях,…сорочка вишивана, а черес новий у п’ять пряжок», – так описував себе сам майстер слова.  Він, близький до народу навіть зовнішністю,  утверджував волелюбні ідеї, захищав соціальні й національні інтереси простого люду, обороняв їхні права на судових процесах, докладав багато зусиль для поширення освіти серед бідноти, виступав за навчання рідною мовою.В письменництві – прозаїк і драматург, поет-співець буковинського краю, творець дитячої літератури, казкар, автор жартівливих бувальщин, анекдотів.В особистому житті Федькович – романтик, вірний все життя своєму нещасливому коханню – Емілії Марошані. «Я люблю мою Русь-Україну, вірю я у єї будучину. В тій-то надії я живу…», - слова Юрія Федьковича із його книги «Люба-згуба. Три як рідні брати». Герої творів промовляють до читача живою й неповторною народною мовою, маючи волелюбні прагнення та сподівання на кращу долю.

  

Немає коментарів:

Дописати коментар